Pokonywanie zakrętów

Luźne rozmowy na temat trajek!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wojcieszek
Posty: 36
Rejestracja: 22 lis 2018, 22:52
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Pokonywanie zakrętów

Post autor: Wojcieszek »

Dwa lata jeździłem na trajce SAM. Obecnie po zakupie trajki Honda Gold Wing mam wątpliwości w zakresie prędkości pokonywania zakrętów. Poprzednia trajka miała szerokość tyłu 185 cm i ciężar (silnik) z tyłu. Honda ma silnik z przodu i szerokość 150 cm. Moje wątpliwości wzbudziła uwaga producenta trajek w USA Lehmana, że podczas ostrego pokonywania zakrętów może nastąpić oderwanie koła aż do wywrócenia w skrajnych przypadkach.
Proszę posiadaczy trajek na bazie motocykla typu Lehman ( Honda Gold Wing, Honda Walkiria, Harley Davidson, Kawasaki itp.) o ewentualne uwag, spostrzeżenia, na ten temat (głównie prędkości).

Awatar użytkownika
krobia
Posty: 3375
Rejestracja: 11 kwie 2010, 12:31
Lokalizacja: Krobia k.Torunia
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: krobia »

Najlepsza zasada: metoda prób i błedow :wink: stopniowo zwiększa prędkość, jak będziesz się wywracał spójrz na licznik i więcej tej prędkości nie przekraczaj :mrgreen:
z partyzanckim pozdrowieniem
http://www.youtube.com/watch?v=F2fYUMWZLL0

Awatar użytkownika
bandit
Posty: 2867
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: bandit »

Wysoko usytuowany środek ciężkości się kłania. Trajami na bazie fabrycznych motocykli to se nie polatasz po winklach. Królem prostej to tak.

Czarek-trike
Posty: 8862
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: Czarek-trike »

bandit pisze:Wysoko usytuowany środek ciężkości się kłania. (..).
To raz..a dwa,że wąziutko w tym gold wingu . To też jest ważne..jak kółka z tyłu szerzej rozstawione to pewniej w zakręt wchodzi.
Jak w dizelkowej został usunięty ''patent z dystansami'' i trochę jej się zwężyło to też gorzej w zakręty wchodziła.
Dlatego mam radochę z trajki nr2 ...zakręty biere tak +20 km/h więcej niż znak pokazuje :)..i to jedną ręką :lol:

No cóż panie kolego właścicielu goldasa na 3 kołach trzeba się przyzwyczaić i nie marudzić.. zawsze mogłeś sobie kupić zaprzęg..tam jest dopiero jazda... zakręty w lewo pokonujesz inaczej niż w prawo :mrgreen:
‘’Ile razy zdołasz sięgnąć po marzenia?
Życie możesz wygrać raz.
Żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro,
z marzeniami jakbyś miał żyć wiecznie
Heroes Live Forever ‘’

Awatar użytkownika
Rob_trike
TRAJKERS
Posty: 9703
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: Rob_trike »

musisz uważać
tego typu konstrukcje nie są przystosowane do szybkiej jazdy po winklach Fizyki się nie oszukasz
Zawsze miej "zapas" aby w przypadku czegoś niespodziewanego na lub tuż za zakrętem móc wykonać manewr ...
Opisac to trudno - nie miałem nigdy "seryjnej" motocyklowej traji
Miałem trzy sam-y- każda inaczej się zachowywała na zakrętach
Podobno buduje się trajki ładne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: lub te co zapierdalają jak gokard :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moja fajnie jeździ i na prostej i na zakrętach - niestety w terenie ( na polu zlotowym) nie poszaleję
Im szerzej i niżej tym lepiej
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=18r2j7C1zqU&t=137s[/youtube]
p.s. kurwa Adaś - przypomniało mi się że miałem zmierzyć prześwit Przepraszam ale zapomniałem - postaram się jutro odpisać moja wina :shock:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.

Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1672
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: Lipa »

w 1.5 nie masz mechanizmu różnicowego.. dopiero 1.8 jeździ normalnie.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!

Awatar użytkownika
GREGOR
TRAJKERS
Posty: 4578
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: GREGOR »

Miałem okazję jechać takim goldasem jako pasażer, nigdy więcej, czułem się jak marionetka obsługiwana przez nerwową osobę, największą wadą jest jej szerokość i zależne zawieszenie tylne, masakra.
Tak że uważaj na zakrętach, ja swoją poprzednią musiałem uważać żeby nie przesadzić, a tą od Grzesia zapierdalam nawet Walery to zauważył w Beskidach :mrgreen:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...

Awatar użytkownika
custom
TRAJKERS
Posty: 7300
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: custom »

Rob_trike pisze:musisz uważać
tego typu konstrukcje nie są przystosowane do szybkiej jazdy po winklach Fizyki się nie oszukasz
Zawsze miej "zapas" aby w przypadku czegoś niespodziewanego na lub tuż za zakrętem móc wykonać manewr ...
Opisac to trudno - nie miałem nigdy "seryjnej" motocyklowej traji
Miałem trzy sam-y- każda inaczej się zachowywała na zakrętach
Podobno buduje się trajki ładne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: lub te co zapierdalają jak gokard :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moja fajnie jeździ i na prostej i na zakrętach - niestety w terenie ( na polu zlotowym) nie poszaleję
Im szerzej i niżej tym lepiej
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=18r2j7C1zqU&t=137s[/youtube]
p.s. kurwa Adaś - przypomniało mi się że miałem zmierzyć prześwit Przepraszam ale zapomniałem - postaram się jutro odpisać moja wina :shock:
Fajny filmik Robert. Gościu nieźle przeżywa , jesteś mocarz .
Omne Trinum Perfectum.

Awatar użytkownika
winda
TRAJKERS
Posty: 13451
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: winda »

Szerokość to raz. Dwa to masz tam sztywny most. Masakra. Dopiero 1.8 jest pozbawiony tej wady.
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU

Awatar użytkownika
Wojcieszek
Posty: 36
Rejestracja: 22 lis 2018, 22:52
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: Wojcieszek »

To jest wersja europejska. Nie ma sztywnego mostu. Koła mają niezależne zawieszenie. Napęd półosie.
Załączniki
zaw-1.jpg

Awatar użytkownika
GREGOR
TRAJKERS
Posty: 4578
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: GREGOR »

Wojcieszek pisze:To jest wersja europejska. Nie ma sztywnego mostu. Koła mają niezależne zawieszenie. Napęd półosie.
Czyli pozostaje szerokość i środek ciężkości :wink: jest wysoka i wąska :idea:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...

Czarek-trike
Posty: 8862
Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
Krótki opis: NO BAR, TO FAR
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: Czarek-trike »

Dystanse takie po 20 cm na stronę :mrgreen:
‘’Ile razy zdołasz sięgnąć po marzenia?
Życie możesz wygrać raz.
Żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro,
z marzeniami jakbyś miał żyć wiecznie
Heroes Live Forever ‘’

Awatar użytkownika
dark
TRAJKERS
Posty: 3899
Rejestracja: 14 mar 2010, 22:54
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Pokonywanie zakrętów

Post autor: dark »

Pierwsza zasada trzech kółek mówi nisko i szeroko ... :D
Jazda na motocyklu to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości