VW Sharan Immobilizer

czasem trzeba zasiąść za kierownica czegoś dziwnego............

VW Sharan Immobilizer

Postprzez patryks83 » Nie Gru 16, 12 20:51

Witam Pany!
Kupiłem sobie alarm z modułem zdajnego odpalania z pilota bo nie chce mi się zap..rdalać z rana odpalać furę by się rozgrzała. Podłączyłem wszystko oprucz jednego kabelka wychodzącego z centralki alarmu, który daje sygnał do immobilizera, bo nie wiem gdzie go podłączyć.... Tymczasowo wyjąłem ten aparacik z kluczyka i przykleiłem pod stacyjką.... Ale tak nie może być.... orientuje się ktoś gdzie go podłączyć...?
Załączniki

ILE LAT SIKAŁEŚ NA DESKĘ ZANIM CI POWIEDZIELI ŻE SIĘ JĄ PODNOSI???
CZASEM POMYŚL , NIE ZADAWAJ GŁUPICH PYTAŃ!!!!
Awatar użytkownika
patryks83
 
Posty: 194
Rejestracja: Wto Cze 01, 10 14:48
Miejscowość: Police

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez ricardo64 » Nie Gru 16, 12 22:09

nie pomoge ci bo nie mam pojecia ale jak dla mnie najpiekniejszym momentem rozpoczynajaczego sie dnia to przekrecenie klucza w stacyjce
ricardo64
 

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez krobia » Nie Gru 16, 12 22:13

ricardo64 napisał(a):nie pomoge ci bo nie mam pojecia ale jak dla mnie najpiekniejszym momentem rozpoczynajaczego sie dnia to przekrecenie klucza w stacyjce

:lol: :lol: :lol: aleś dowalił,niczym dzik w sosne :D
z partyzanckim pozdrowieniem
http://www.youtube.com/watch?v=F2fYUMWZLL0
Awatar użytkownika
krobia
 
Posty: 3042
Rejestracja: Nie Kwi 11, 10 11:31
Miejscowość: Krobia k.Torunia

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez Luksky » Nie Gru 16, 12 22:39

Sharan ma odciecie bodajze zasilania pompy wtryskowej, ale zaraz, nie napisałes ktory masz rocznik. Czy jeszcze normalne auto czy pompowytrysk? To istotne. Daj dane auta i oznaczenie silnika a znajde co i jak.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez patryks83 » Pon Gru 17, 12 16:57

Luk to jest VW Sharan 1.9 TDI 1997r 66KW/90KM Nie wiem czy to ma większe znaczenie bo każdy z nich miał montowany ten sam immobilizer, firmy simens (jak na zdjęciu wyżej) i z centralki alarmu wychodzi przewód który właśnie trzeba wpiąć w immo, ale nie wiem gdzie.... A nie chce czegoś zjebać....

ILE LAT SIKAŁEŚ NA DESKĘ ZANIM CI POWIEDZIELI ŻE SIĘ JĄ PODNOSI???
CZASEM POMYŚL , NIE ZADAWAJ GŁUPICH PYTAŃ!!!!
Awatar użytkownika
patryks83
 
Posty: 194
Rejestracja: Wto Cze 01, 10 14:48
Miejscowość: Police

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez Luksky » Pon Gru 17, 12 19:42

patryks83 napisał(a):Luk to jest VW Sharan 1.9 TDI 1997r 66KW/90KM Nie wiem czy to ma większe znaczenie bo każdy z nich miał montowany ten sam immobilizer, firmy simens (jak na zdjęciu wyżej) i z centralki alarmu wychodzi przewód który właśnie trzeba wpiąć w immo, ale nie wiem gdzie.... A nie chce czegoś zjebać....



ja mam 2000r, 110KM i nie ma siemensa tylko jakąs firme krzak, nie ma rownież żółtego przewodu. Dlatego pytałem o symbol literowy silnika. ALH, AHU, AVG, musisz to sprawdzić, bo schematów jest do każdego inny, rozniacy sie duperelami.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez patryks83 » Wto Gru 18, 12 17:32

Chodziło mi że 1997 rocznika wszystkie miały te samo immo, a kod silnika to: ANU

ILE LAT SIKAŁEŚ NA DESKĘ ZANIM CI POWIEDZIELI ŻE SIĘ JĄ PODNOSI???
CZASEM POMYŚL , NIE ZADAWAJ GŁUPICH PYTAŃ!!!!
Awatar użytkownika
patryks83
 
Posty: 194
Rejestracja: Wto Cze 01, 10 14:48
Miejscowość: Police

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez Luksky » Wto Gru 18, 12 20:49

Tak więc Panie kolego, problem jest złożony. Nie niemozliwy do rozwiązania ale dość złożony. Po pierwsze to musiałbys sprawdzić symbol sterownika silnika :) i symbol, czyt numer Siemensa lub VDO lub MSU licznika. Powiem tyle, że aby w Sharanie wytargać sterownik silnika trzeba wypierdolić dechę :) z licznikiem jest troszke mniej pierdologii :) Problem jest tego rodzaju, że immo w Twoim Sharanie jest z epoki póznego średniowiecza i transmisja pomiędzy zintegrowanym w liczniku immo a jego systemem porownawczym w sterowniku silnika zapierdala cyfrowo. Ty masz urządzenie z epoki wczesnego średniowiecza :) gdzie na żółty przewód leci pewnie +12V i w ten sposob tego nie rozwiążemy. Tak mozna było rozpukiwać stare omegi, vectry, itp. Tutaj jest troche wyższa filozofia. Sygnał z pastylki biegnie do zintegrowanego w liczniku jak juz mowilem immo, skad biegnie dalej cyfrowo do sterownika silnika, gdzie jest porownywany sygnał i zgodność kodu, jeżeli sie zgadza to wtedy możesz odpalić motur. To celowe aby ukrócić kradzieże aut polegające na zamianie ECU. DLatego w sposob, ktory masz na urządzeniu nie bardzo widze możliwośc zrealizowania tego. Podpowiada mi koleś z Bosch, że mozna wytargac Twój sterownik silnika, wyrżnąc układ immo, zmienić oprogramowanie i wtedy będzie to jak najbardziej możliwe, ale nie bedziesz miał tego fabrycznego zabezpieczenia. Nowsze sharany maja sterowniki EDC15 i mają immo juz tylko w sterowniku silnika i tam wbrew pozorom jest sie łatwiej dobrać. Jeżeli chcesz dalej działać to musiałbyś zdemontowac licznik i podać jego numerki. Albo sprawa sie zakonczy na wysłaniu licznika i sterownika do kogos bystrego, czyt takiego jak koleś z Bosch, albo może jest jakiś medżik, ktory to rozpierdoli sposobem, o ktorym nie śniło sie ani mi, ani kolesiowi, ale gość raczej wie co mówi, bo 4 lata przesiedział za te transmisje cyfrowe pomiędzy sterownikami w droższych wtedy autach.

ja w cyfrówce sie nie łapię za bardzo. WIem tylko ktore kable odizolowac żeby sie podłączyc w szynę i zrobic diagnostykę bez zrywania plomb :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez patryks83 » Wto Gru 18, 12 23:01

Luk dzięki za fatygę!
Dam sobie spokój z tym immo.... założyłem przekaźnik który odłącza pompę paliwa, a przekaźnikiem steruje alarm, więc chyba na jedno wychodzi....
Myślałem że będzie mniej roboty :) Jeszcze raz dzięki i pozdro!!!

ILE LAT SIKAŁEŚ NA DESKĘ ZANIM CI POWIEDZIELI ŻE SIĘ JĄ PODNOSI???
CZASEM POMYŚL , NIE ZADAWAJ GŁUPICH PYTAŃ!!!!
Awatar użytkownika
patryks83
 
Posty: 194
Rejestracja: Wto Cze 01, 10 14:48
Miejscowość: Police

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez Luksky » Wto Gru 18, 12 23:08

patryks83 napisał(a):Luk dzięki za fatygę!
Dam sobie spokój z tym immo.... założyłem przekaźnik który odłącza pompę paliwa, a przekaźnikiem steruje alarm, więc chyba na jedno wychodzi....
Myślałem że będzie mniej roboty :) Jeszcze raz dzięki i pozdro!!!



kurwa teraz jak sie wycofasz to Piotruś będzie dupe truł :) bo on niespełniony złodziej samochodowy po wyroku :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez mechanior » Nie Gru 23, 12 12:05

Luk, u mnie w traji mam silnik z omegi 96r. i immo było tam już transponderowe, tak że musiałem zabrać sterownik do jednego magika żeby wyciął immo, inaczej bym silnika nie odpalił, w aucie wolałbym immo nie wycinać bo byle gnojek potem może auto podpierdolić.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
Awatar użytkownika
mechanior
TRAJKERS
 
Posty: 1865
Rejestracja: Sob Lip 24, 10 22:57
Miejscowość: Ornontowice

Re: VW Sharan Immobilizer

Postprzez Luksky » Nie Gru 23, 12 12:39

mechanior napisał(a):Luk, u mnie w traji mam silnik z omegi 96r. i immo było tam już transponderowe, tak że musiałem zabrać sterownik do jednego magika żeby wyciął immo, inaczej bym silnika nie odpalił, w aucie wolałbym immo nie wycinać bo byle gnojek potem może auto podpierdolić.



Tak, ale te Wasze silniki to z tej omegi 2 już są. Ja miałem 1 generację omegi to tam immo to był banał. Podać zasilanie tu i tam i mozna było jechać, łamiąc blokadę stacyjki. Teraz juz wszedzie jest następca transponderowego immo i odcina takie rzeczy, że sie w głowie nie mieści. Co ciekawe do nowych aut nie mozna włożyć używanych podzespołów tak ot sobie. Trzeba sie udac do zaprzyjaźnionych elektroników samochodowych
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...


Wróć do Cztery koła



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron