VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie rozdzie

czasem trzeba zasiąść za kierownica czegoś dziwnego............

VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie rozdzie

Postprzez Luksky » Wto Lip 31, 12 22:18

Tutaj bede wrzucał rzeczy, z ktorymi sie spotykam i o ktorych sie głośno nie mówi, lecz kasuje ;)
rzecz sie tyczy silników VW 1.9TDI na pompach VP, VE rotacyjnych - rozdzielaczowych. Czyli to te udane silniczki przed pompowtryskami. O pompowtryskach tez mozna ksiazke napisać, ale o tym pozniej ;)

1) 1.9TDI po zrobieniu 2000tys wzwyz zaczynaja miec bolączke z odpalaniem na gorącym silniku. Rozwiązań jest kilka, ale jedno jest naprawdę dobre.

- wszelakie gówna z allegro, ktore działaja na zasadzie odłaczenia czujnika temp, itp prowadza do rozpierdolenia koła dwumasowego - są tanie i do dupy. Powodzenia!
- wymiana akumulatora i regeneracja rozrusznika - pomaga ale na krotko - kasa wywalona w błoto - Powodzenia!
- Wymiana/regeneracja pompy wtryskowej - strata kasy i czasu - problem powroci - Powodzenia!
- obniżenie obrotów przy ktorych nastepuje wtrysk dawki paliwa podczas rozruchu czyli modyfikacja dawki startowej to jedyna sensowna rzecz, jaka mozna zrobić i daje dobry efekt.

Oczywiście rzecz godna zastosowania, jezeli wiazka elektryczna jest OK, czujnik jest OK, itp.

2) Brak mocy, nadmierne dymienie.

- wymiana elzaworu upustowego i sterujacego podcisnieniami - strata kasy
- regeneracja pompy - strata kasy
- regeneracja turbiny - bez upewnienia sie o jej faktycznym uszkodzeniu jest najwieksza głupotą. Bardzo łatwo stwierdzic zuzycie/uszkodzenie dmuchawki, wiec łatwo mozna sie dac zrobić w bambuko.
- najczesciej uszkodzeniu ulegaja przewody podciśnienia sterującego wychyleniem kierownicy łopatek turbiny lub sama turbina ma zaciętą kierownice odpowiedzialna za zmiane geometrii łopatek. Pomaga metoda radzieckiego inzyniera Macajewa, czyli dokladnie sprawdzenie przewodow i ich drożności. Jeżeli elzawory nie daja błędów, i przewodziki sa OK, pozostaje kwestia sprawdzenia siłowniczka wychylenia kierownicy turbiny, jeżeli ten jest OK, wtedy na 90% pomoże demontaż dmuchawki i wyczyszczenie zapieczonych łopatek. Ten problem czesto pozbywa właścicieli VW połowy portfela.

3)..........ide spać.......
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...

Re: VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie roz

Postprzez Wiktor » Śro Sie 01, 12 07:07

4. Koła dwumasowe chętnie zamieniane na zestawy adaptacyjne standard, czyli starego typu bez dwumasy.
Rozwiązanie o tyle dobre ze mozna autem spokojnie jeździć ale...
Dwumasa to element wprowadzony do produkcji ne dla naszej wygody ale dla cięcia kosztów koncernów.
Generalnie najdroższym elementem w samochodzie nie jast silnik, a skrzynia biegów!!
Stąd pójście w stronę dwumas, co pozwoliło relatywnie obniżyć przekroje zębów i doprowadzić do tego że skrzynie satały się bardzo delikatne oraz znacznie tańsze w produkcji.
Wspomniana przeze mnie zamiana dwumasy na standard, eliminuje skuteczne wybieranie PIKÓW pochodzacych z drżącego momentu obrotowego co doprowadza do szybkiego uszkodzenia skrzyni biegów.
Co prawda jeżeli ktoś jeździ delikatnie i nie ciąga przyczep to może z powodzeniem zastosowac adaptację.
Dla lubiacych ostrzejszą jazde oraz obciązajacych auto duzymi ładunkami taka decyja skończy sie wymianą skrzyni biegów.
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wiktor
 
Posty: 7579
Rejestracja: Czw Lip 24, 08 20:54
Miejscowość: Elbląg

Re: VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie roz

Postprzez Luksky » Śro Sie 01, 12 16:42

ja moja podkręcona 110 pałuje pod dwie paczki nieraz, wiec raczej nie porwe sie na zwykłe koło. Ale ludziska na to idą?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...

Re: VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie roz

Postprzez winda » Śro Sie 01, 12 19:30

Luk ty jako zadeklarowany zwolennik ograniczeń prędkości powiedz mi, gdzie jeżdzisz dwie paczki?
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
winda
TRAJKERS
 
Posty: 12552
Rejestracja: Sob Kwi 25, 09 17:31
Miejscowość: LUBLIN

Re: VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie roz

Postprzez Luksky » Śro Sie 01, 12 20:45

winda napisał(a):Luk ty jako zadeklarowany zwolennik ograniczeń prędkości powiedz mi, gdzie jeżdzisz dwie paczki?


Szczecin - Gorzów
Wrocław - Legnica
Poznań - Konin

to jedyne miejsca, gdzie mozna wrzucić i posłuchać jednospręzynowych wtryskiwaczy ;)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...

Re: VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie roz

Postprzez Sulkyrider » Śro Sie 01, 12 21:51

chuja. Tam są tylko 2 pasy, z czego na jednym tiry. Czasem z pomiędzy tirów nagle wyłoni sie cinquecento, któremu zachcaiło sie wyprzedzac tira z prędkością 100km/h. Masz mało czasu na reakcję. Zdarzyło mi się tak kiedyś przy ponad 200km/h, to był ostatni raz kiedy tak jechałem samochodem. Wczesniej zdarzało mi sie nawet 230 na drodze ekspresowej.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
TRAJKERS
 
Posty: 11735
Rejestracja: Wto Cze 17, 08 19:05
Miejscowość: Poznań od strony Azji
Krótki opis: Rekwizytor

Re: VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie roz

Postprzez Luksky » Śro Sie 01, 12 22:12

Sulkyrider napisał(a):chuja. Tam są tylko 2 pasy, z czego na jednym tiry. Czasem z pomiędzy tirów nagle wyłoni sie cinquecento, któremu zachcaiło sie wyprzedzac tira z prędkością 100km/h. Masz mało czasu na reakcję. Zdarzyło mi się tak kiedyś przy ponad 200km/h, to był ostatni raz kiedy tak jechałem samochodem. Wczesniej zdarzało mi sie nawet 230 na drodze ekspresowej.


ale gdzie? Gorzów - Szczecin? Piekna droga ekspresowa, lepiej zbudowana niż A2 czy A4. Zero tirów, bo pełno bramek viatol, wiec wolą rozjezdzac drogi gminne niz ekpresówki czy krajówki.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...

Re: VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie roz

Postprzez winda » Czw Sie 02, 12 07:15

Luksky napisał(a):
winda napisał(a):Luk ty jako zadeklarowany zwolennik ograniczeń prędkości powiedz mi, gdzie jeżdzisz dwie paczki?


Szczecin - Gorzów
Wrocław - Legnica
Poznań - Konin

to jedyne miejsca, gdzie mozna wrzucić i posłuchać jednospręzynowych wtryskiwaczy ;)


chyba żartujesz. tam jest max 140
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
winda
TRAJKERS
 
Posty: 12552
Rejestracja: Sob Kwi 25, 09 17:31
Miejscowość: LUBLIN

Re: VW - kilka porad dot 1.9TDI 90, 110, 130KM na pompie roz

Postprzez Luksky » Czw Sie 02, 12 13:52

winda napisał(a):
Luksky napisał(a):
winda napisał(a):Luk ty jako zadeklarowany zwolennik ograniczeń prędkości powiedz mi, gdzie jeżdzisz dwie paczki?


Szczecin - Gorzów
Wrocław - Legnica
Poznań - Konin

to jedyne miejsca, gdzie mozna wrzucić i posłuchać jednospręzynowych wtryskiwaczy ;)


chyba żartujesz. tam jest max 140


Myślałem, że 120km/h.......
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...


Wróć do Cztery koła



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość