Budowa springera

Re: Budowa springera

Postprzez bobber » Wto Kwi 12, 11 15:16

a powiedzcie mi jeszcze pany tak , czy w springerze górne sprężyny są wstępnie ściśnięte?(poprzez nakrętki i górne kielichy) w taki sposób że powodują one lekkie odciążenie dolnych grubszych sprężyn??
bobber
 
Posty: 568
Rejestracja: Śro Gru 22, 10 11:42
Miejscowość: krosno
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka

Re: Budowa springera

Postprzez adaśko » Wto Kwi 12, 11 17:11

nie mam pojęcia jak z tym napięciem z sprężyn tego springera oglądałem na żywca http://allegro.pl/przod-trapez-zawiesze ... 53852.html po prostu bajka
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
adaśko
 
Posty: 3593
Rejestracja: Sob Kwi 10, 10 13:08
Miejscowość: Gdańsk
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!

Re: Budowa springera

Postprzez bobber » Wto Kwi 12, 11 18:25

racja racja zawieszenie pierwsza klasa ,kurcze jakby mi ktoś podpowiedział jak z tymi sprężynami jest to całom reszte mam wymyśloną ,poplanowaną i pozlecaną UPRZEJMIE PROSZE O POMOC hehe:)
bobber
 
Posty: 568
Rejestracja: Śro Gru 22, 10 11:42
Miejscowość: krosno
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka

Re: Budowa springera

Postprzez yunkers » Wto Kwi 12, 11 19:15

bobber napisał(a):racja racja zawieszenie pierwsza klasa ,kurcze jakby mi ktoś podpowiedział jak z tymi sprężynami jest to całom reszte mam wymyśloną ,poplanowaną i pozlecaną UPRZEJMIE PROSZE O POMOC hehe:)


z tymi sprężynami to raczej metoda prób i błędów, na pewno od razu nie wstrzelisz się żeby to wszystko fungowało, rozkład masy w trajce, układ z amortyzatorem lub bez, łożyskowanie całości czy połączenia na śruby to istotne czynniki, jakbym się skusił na takie rozwiązanie (a na bank tego nie zrobię) to poszukałbym w okolicy zakładu co dorabia sprężyny i z nimi popróbował, myślę że ze trzy komplety trzeba wykonać żeby to zestroić, przekonany jestem że nie ma na to gotowego przepisu, może hamerynanie mają to mocniej dopracowane i dobierają to według pewnych zasad, ale przy ich wadze nawet Wiktorowe zawieszenie powinno pracować :D
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
yunkers
TRAJKERS
 
Posty: 3909
Rejestracja: Sob Paź 31, 09 20:21
Miejscowość: Tychy
Krótki opis: G.O.P.

Re: Budowa springera

Postprzez bobber » Wto Kwi 12, 11 19:18

dziekuje serdecznie bede szukał i prubował:)
bobber
 
Posty: 568
Rejestracja: Śro Gru 22, 10 11:42
Miejscowość: krosno
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka

Re: Budowa springera

Postprzez Lipa » Wto Kwi 12, 11 21:38

mój springer jest lekko inną wersją tego co pokazujesz. Wstępne napięcie dolnych sprężyn jest wymuszone przez ciężar motocykla. Dolne sprężyny są głównymi, grubszymi i to one wykonują większość pracy. Górne służą głównie do tłumienia odbicia sprężyn głównych. W moim zawieszeniu nie ma amortyzatora więc całą pracę wykonują sprężyny. Tak jak pisał Junkers spasowanie wszystkiego to w naszym przypadku metoda prób i błędów. Głównymi czynnikami wpływającymi na zachowanie zawieszenia i jego pracę mają ciężar przodu i charakterystyka sprężyn. U mnie po zmontowaniu całości okazało się, że przód był tak lekki, że stawał na koło kiedy wjechałem w dziurę a zawieszenie sie ugieło. Sprężyny magazynowały taka energię, że rozprężając się podnosiły traję na koło. Problem wyeliminowałem dociążając przód o jakieś 40 kg :mrgreen:. Poprawiło to takze prowadzenie. oczywiście obciążanie także odbywało sie stopniowo aż doszedłem do momentu gdzie przy danym obciążeniu wszystko zaczęło sie ładnie "bujać"
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
 
Posty: 1488
Rejestracja: Wto Lut 24, 09 00:22
Miejscowość: Lubicz Dolny
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>

Re: Budowa springera

Postprzez Luksky » Wto Kwi 12, 11 21:49

Lipa, zatankowałes w lagi 40kilo cieżarków wędkarskich?!?!? :shock:
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
 
Posty: 16265
Rejestracja: Wto Cze 05, 07 23:14
Miejscowość: Święciechowa
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...

Re: Budowa springera

Postprzez bobber » Śro Kwi 13, 11 06:13

Lipa napisał(a):mój springer jest lekko inną wersją tego co pokazujesz. Wstępne napięcie dolnych sprężyn jest wymuszone przez ciężar motocykla. Dolne sprężyny są głównymi, grubszymi i to one wykonują większość pracy. Górne służą głównie do tłumienia odbicia sprężyn głównych. W moim zawieszeniu nie ma amortyzatora więc całą pracę wykonują sprężyny. Tak jak pisał Junkers spasowanie wszystkiego to w naszym przypadku metoda prób i błędów. Głównymi czynnikami wpływającymi na zachowanie zawieszenia i jego pracę mają ciężar przodu i charakterystyka sprężyn. U mnie po zmontowaniu całości okazało się, że przód był tak lekki, że stawał na koło kiedy wjechałem w dziurę a zawieszenie sie ugieło. Sprężyny magazynowały taka energię, że rozprężając się podnosiły traję na koło. Problem wyeliminowałem dociążając przód o jakieś 40 kg :mrgreen:. Poprawiło to takze prowadzenie. oczywiście obciążanie także odbywało sie stopniowo aż doszedłem do momentu gdzie przy danym obciążeniu wszystko zaczęło sie ładnie "bujać"

dzieki za wyczerpującą odp jeszcze mam pytanie górne sprężyny przy składaniu zawiasu muszą buć ściśnięte i skręcone przy pomocy prętów co idą w środku tak??
bobber
 
Posty: 568
Rejestracja: Śro Gru 22, 10 11:42
Miejscowość: krosno
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka

Re: Budowa springera

Postprzez Lipa » Śro Kwi 13, 11 20:26

bobber napisał(a):
Lipa napisał(a):mój springer jest lekko inną wersją tego co pokazujesz. Wstępne napięcie dolnych sprężyn jest wymuszone przez ciężar motocykla. Dolne sprężyny są głównymi, grubszymi i to one wykonują większość pracy. Górne służą głównie do tłumienia odbicia sprężyn głównych. W moim zawieszeniu nie ma amortyzatora więc całą pracę wykonują sprężyny. Tak jak pisał Junkers spasowanie wszystkiego to w naszym przypadku metoda prób i błędów. Głównymi czynnikami wpływającymi na zachowanie zawieszenia i jego pracę mają ciężar przodu i charakterystyka sprężyn. U mnie po zmontowaniu całości okazało się, że przód był tak lekki, że stawał na koło kiedy wjechałem w dziurę a zawieszenie sie ugieło. Sprężyny magazynowały taka energię, że rozprężając się podnosiły traję na koło. Problem wyeliminowałem dociążając przód o jakieś 40 kg :mrgreen:. Poprawiło to takze prowadzenie. oczywiście obciążanie także odbywało sie stopniowo aż doszedłem do momentu gdzie przy danym obciążeniu wszystko zaczęło sie ładnie "bujać"

dzieki za wyczerpującą odp jeszcze mam pytanie górne sprężyny przy składaniu zawiasu muszą buć ściśnięte i skręcone przy pomocy prętów co idą w środku tak??

Tak.
Pamiętaj, że tymi śrubami regulować też będziesz wstępne napięcie górnych sprężyn - więc dobrze zrobić to mocowanie tak żeby miec jakąś możliwość regulacji
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
 
Posty: 1488
Rejestracja: Wto Lut 24, 09 00:22
Miejscowość: Lubicz Dolny
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>

Re: Budowa springera

Postprzez Wiktor » Śro Kwi 13, 11 20:41

proponuje zmniejszyc moc silnika poprzez skrocenie isry o polowe :lol: :lol: :lol:
wtedy napewno nie poderwie na koło.
idą zmiany
Awatar użytkownika
Wiktor
 
Posty: 7579
Rejestracja: Czw Lip 24, 08 20:54
Miejscowość: Elbląg

Re: Budowa springera

Postprzez Lipa » Śro Kwi 13, 11 21:54

Wiktor napisał(a):proponuje zmniejszyc moc silnika poprzez skrocenie isry o polowe :lol: :lol: :lol:
wtedy napewno nie poderwie na koło.


Wujek Dobra Rada :mrgreen: :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
 
Posty: 1488
Rejestracja: Wto Lut 24, 09 00:22
Miejscowość: Lubicz Dolny
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>

Re: Budowa springera

Postprzez bobber » Czw Kwi 14, 11 09:07

ok serdeczne dzięki jak znajde czas to sie biore do roboty
bobber
 
Posty: 568
Rejestracja: Śro Gru 22, 10 11:42
Miejscowość: krosno
Krótki opis: czyj to motór? to nie motór to trajka

Re: Budowa springera

Postprzez adaśko » Wto Kwi 19, 11 21:00

na dwóch sprężynach też sie da
Załączniki
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
adaśko
 
Posty: 3593
Rejestracja: Sob Kwi 10, 10 13:08
Miejscowość: Gdańsk
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!

Re: Budowa springera

Postprzez adaśko » Wto Kwi 19, 11 21:17

i jeszcze jeden
Załączniki
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
adaśko
 
Posty: 3593
Rejestracja: Sob Kwi 10, 10 13:08
Miejscowość: Gdańsk
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!

Re: Budowa springera

Postprzez yunkers » Wto Kwi 19, 11 21:26

oooo, to drugie bardziej do mnie przemawia, eleganckie, chociaż cały czas obstaje przy tym, że do trajki musi być bardziej wydumane :)
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
yunkers
TRAJKERS
 
Posty: 3909
Rejestracja: Sob Paź 31, 09 20:21
Miejscowość: Tychy
Krótki opis: G.O.P.

Poprzednia

Wróć do Rama i zawieszenie



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron