Zawieszenie pneumatyczne

Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Szefciu » Pon Sty 14, 19 08:32

W różnych tematach pojawiaja sie wpisy o zawieszeniu pneumatycznym.
Moze zebrac to w jedno miejsce.
Sam chcialbym zrobic taki zawias ale nie wiem ktora opcja jest najlepsza.
- najpopularniejsze poduchy od kabin cięzarowek: sa w miare tanie i latwodostepne. Tylko jak praxuje na nich zawieszenie.
- poduchy od busów (baranki) wymagają dodatkowych amortyzatorów i w zasadzie stworzone są do wspomagania sprężyn i resorów.
- ostatnia opcja to amortyzatory pneumatyczne z aut. W zasadzie chuba najrozsadniejsze rozwiązanie, ale nie spotkalem żadnej trajki z takim zawiasem. Dlaczego?
Jeżdze na hydropneumatycznym i w nowej chcialbym zachowac choc odrobine komfortu i przede wszystkim możliwość utrzymania stalego prześwitu niezaleznie od obciążenia.
Awatar użytkownika
Szefciu
 
Posty: 670
Rejestracja: Wto Kwi 26, 11 13:47
Miejscowość: Lublin

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez franky » Pon Sty 14, 19 09:35

No znalazł się taki, co komfortu mu się zachciało! :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
franky
 
Posty: 1249
Rejestracja: Sob Gru 26, 15 17:56
Miejscowość: Kraków
Krótki opis: Trza być twardym jak gąbka

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Szefciu » Pon Sty 14, 19 09:49

franky napisał(a):No znalazł się taki, co komfortu mu się zachciało! :mrgreen: :mrgreen:

Sie odezwal kolekcjoner silników :mrgreen:
Awatar użytkownika
Szefciu
 
Posty: 670
Rejestracja: Wto Kwi 26, 11 13:47
Miejscowość: Lublin

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez seta » Pon Sty 14, 19 11:21

:mrgreen: czubki :mrgreen:
Awatar użytkownika
seta
 
Posty: 1235
Rejestracja: Nie Sty 15, 12 12:40
Miejscowość: Łosice
Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez yunkers » Pon Sty 14, 19 11:37

Ja u siebie mam na przód z ciężarówki z amortyzatorem, na tył potrojne bałwanki, dają większe możliwosci ustawienia i pewnie komfortu, wiadomo potrzebny jest do nich amortyzator, ale zawsze się znajdzie miejsce, dodatkowo okucia do bałwanków to sporo toczenia, wiercenia, gwintowania.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
yunkers
TRAJKERS
 
Posty: 4107
Rejestracja: Sob Paź 31, 09 20:21
Miejscowość: Tychy
Krótki opis: G.O.P.

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Yesvs666 » Pon Sty 14, 19 16:59

Zgodnie z sugestią Szefcia zacznę temat zawieszenia w tym dziale.
Plan dla mojej trajki jest prosty- wypierdzielić amory z garbatego zawiasa i zastąpić czymś, co można płynnie regulować w razie zmiany obciążenia (liczba pasażerów/ ładunek) Z racji że moja traja jest 4 osobowa+ kufry i bagażnik z tyłu, ustawienie "raz na zawsze" na drążkach skrętnych jest dalece niewystarczające.

Plan był na zakup amortyzatorów pompowanych od Pontiaca Trans Sporta/ Opla Sintry i innych amerykańskich wynalazków, model MA824, ale wpadły mi w łapska poduchy od Volvo nr P2A70002 i takie też pójdą na pierwszy ogień.

Poniżej fotki z podstawowymi wymiarami- gwinty pod pneumatykę to 1/8"
Załączniki
Awatar użytkownika
Yesvs666
 
Posty: 506
Rejestracja: Sob Wrz 30, 17 17:50
Miejscowość: Lublin (Motycz)

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Yesvs666 » Czw Sty 17, 19 20:30

A tutaj fotka MA824
O ile w przypadku poduchy można zrobić pełne zawieszenie na pneumacie, o tyle w tym przypadku w grę raczej regulacja wysokości wchodzi, fi amorka nie jest nigdzie podane, ale z proporcji nie trudno się domyśleć, że za mała, by samodzielnie dupę ogarnąć- element resorujący musi być. Myślę, że to fajna opcja do zapodania dla zawiasu garbatego, i jakby nie te od volwiacza, które już mam, to bym takowe zapodał.

Wymiary:
Złożony: 323mm
Rozciągnięty: 511mm
Oczko: otwór 12mm Fi/szerokość: 38mm
Załączniki
Awatar użytkownika
Yesvs666
 
Posty: 506
Rejestracja: Sob Wrz 30, 17 17:50
Miejscowość: Lublin (Motycz)

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez GREGOR » Czw Sty 17, 19 20:37

Działaj , jestem bardzo ciekaw postępów i działania w praktyce :D
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
GREGOR
TRAJKERS
 
Posty: 3926
Rejestracja: Pon Lut 22, 10 09:46
Miejscowość: ŁĘCZNA
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Yesvs666 » Czw Sty 24, 19 14:51

Element kolejny zawieszenia- taka sprężareczka. Miało być coś bardziej profesjonalnego, ale po dłuższej analizie stwierdziłem, że nie będzie on aż tak dużo używany, no i na prototypa wystarczy, jak się zjebie, to się wymieni.
Zaletą tego ustrojstwa jest full metal budowa, przyzwoite wykonanie jak za tę cenę i wbudowany w manometr wyłącznik ciśnienia, czyli odpada temat zabudowy presostatu. Działa to sprawnie i bardzo prosto-jest druga igła na manometrze, kręci się "szkiełkiem" nastawiając żądane ciśnienie i po jego osiągnięciu kompresorek się wyłącza, by go ponownie załączyć po pierwsze ciśnienie musi spaść, po drugie trzeba zdjąć i ponownie zadać napięcie na kompresor- fajna sprawa.

https://noxes.pl/product-pol-6840-KOMPR ... 0-12V.html

Teraz trochę wężyków, złączek przełączniczek, elektrozawór do upuszczania powietrza i powinno banglać. Korzystając z opcji zabudowy sprężarki na trajce, zrobię od razu wyjście na przewód do pompowania kół- zawsze lepiej mieć ;-)
Awatar użytkownika
Yesvs666
 
Posty: 506
Rejestracja: Sob Wrz 30, 17 17:50
Miejscowość: Lublin (Motycz)

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Arek » Czw Sty 24, 19 14:55

w opisie urządzenia nie ma informacji, że jest do pojazdów trójkołowych, więc nie wiem, czy się nada, bo chyba producent nie przewidział...
Awatar użytkownika
Arek
TRAJKERS
 
Posty: 2624
Rejestracja: Nie Maj 29, 11 19:25
Miejscowość: Żnin

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Yesvs666 » Czw Sty 24, 19 16:53

Arek napisał(a):w opisie urządzenia nie ma informacji, że jest do pojazdów trójkołowych, więc nie wiem, czy się nada, bo chyba producent nie przewidział...

...tak samo, jak żaden producent nie przewidział, że banda zwyrodnialców potnie ich pojazdy i będzie je uczyć jeździć na 3 kołach :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ...i do tego z przodem w doopie zazwyczaj :lol: :lol: :lol: :lol:
wracając do urządzenia- na pudełku pisze że do moturów i aut- jedno ma 2 koła, drugie 4, ekumenem matematycznym nie jestem, ale średnia wychodzi mi.... 3!!!! Wszystko się zgadza :D A tak na poważnie, pobawiłem się nim trochę dzisiaj- fajnie dmucha jak na takie gooovienko, ten a'la presostat też działa bardzo fajnie, 10 daje radę na luzie dmuchnąć, myślę że będzie toto zapierdzielać aż miło przy poduchach.
Awatar użytkownika
Yesvs666
 
Posty: 506
Rejestracja: Sob Wrz 30, 17 17:50
Miejscowość: Lublin (Motycz)

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez andrzejqs » Sob Sty 26, 19 14:38

Nie wiem jak długo, co byś nie kupował co chwile nowego.
To nie jest przewidziane do pracy ciągłej.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
andrzejqs
 
Posty: 1484
Rejestracja: Nie Kwi 10, 11 17:22
Miejscowość: Zawiercie

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Yesvs666 » Sob Sty 26, 19 16:19

andrzejqs napisał(a):Nie wiem jak długo, co byś nie kupował co chwile nowego.
To nie jest przewidziane do pracy ciągłej.

Wiem, ale o jakiej pracy ciągłej my tu mówimy? Raz pompuję pod jedną osobę, a potem tylko zmieniam nastawy jak zmienia mi się liczba pasażerów, czy dokładam bagaż, a to czynność raczej sporadyczna. Biorąc pod uwagę, że np 6 dni w tygodniu jeżdżę sam, a w niedzielę z rodzinką do teściów na obiadek, to nastawy zmieniam raz na tydzień, w zimę się nie jeździ (a przynajmniej z rodziną), więc to jakieś 35-40 razy w roku żeby użyć kompresora i to przez kilka chwil dosłownie, żeby ciśnienie podbić.
Oczywiście nie upieram się, że mój tok rozumowania jest słuszny, ale na początek, by eksperyment zacząć, wyliczenia wydają się być zadowalające. Zmiana kompresorka na lepszy i prawidłowszy jakby ten nie wyrabiał, to nie jest jakieś super wyzwanie na przyszłość, miejsce i przyłącza już będą, zostanie tylko kwestia ewentualnej podmianki.
Kurcze, był fajny na aukcji, 70l/min, cykl pracy 40 min/h, 10 bar, ale mnie przelicytowali w ostatniej sekundzie, dlatego na start kupiłem taki, żeby coś zacząć dłubać, czy będzie dobry to się okaże- wyniki eksperymentu oczywiście umieszczę na forum dla potomnych.
Awatar użytkownika
Yesvs666
 
Posty: 506
Rejestracja: Sob Wrz 30, 17 17:50
Miejscowość: Lublin (Motycz)

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez andrzejqs » Sob Sty 26, 19 16:36

30 -40 to już praca ciągła dla takiego kompresora normalnie 2-3 razy w roku cylinder w takim kompresorze jest z przeciąganego cynku. Czemu nie jakiś oryginalny kompresor od zawieszenia :?:
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić :-) .
Awatar użytkownika
andrzejqs
 
Posty: 1484
Rejestracja: Nie Kwi 10, 11 17:22
Miejscowość: Zawiercie

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Yesvs666 » Sob Sty 26, 19 16:58

andrzejqs napisał(a):30 -40 to już praca ciągła dla takiego kompresora normalnie 2-3 razy w roku cylinder w takim kompresorze jest z przeciąganego cynku. Czemu nie jakiś oryginalny kompresor od zawieszenia :?:

Pewnie taki też i będzie, jak upoluję w dobrym pieniądzu, cały czas się rozglądam, ale już na spokojnie, bo jest czym się bawić.
Nie koniecznie musi być to kompresor od zawiechy, offroadowe do kół mają już dość ciekawe parametry i mogą chodzić po kilkanaście minut pracy ciągłej, a da się taki za 4 stówki kupić nowy, tłok i korbowód z duralu, co w porównaniu z kompresorem stricte do zawiechy jest ceną okazyjną. Po cichu też liczę na mojego ziomka, co auta rozbiera, stoi u niego tych audi i innych, ale żaden na pneumatyce- może mu się jakiś trafi niebawem ;-)
Czas pokaże, bawić się jest czym, bardziej mnie interesuje jak samo zawieszenie będzie się zachowywać pod różnymi obciążeniami itp, a tutaj niestety jest wiosna potrzebna i ładna pogoda do jazdy ;-) , zmiana kompresorka na lepszy to będzie robota na parę chwil jak już wszystko na miejscu będzie siedziało.
Awatar użytkownika
Yesvs666
 
Posty: 506
Rejestracja: Sob Wrz 30, 17 17:50
Miejscowość: Lublin (Motycz)

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez yunkers » Sob Sty 26, 19 17:09

Oryginalny wabco od bmw kupisz od 150 zeta, a trafiają się taniej.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
yunkers
TRAJKERS
 
Posty: 4107
Rejestracja: Sob Paź 31, 09 20:21
Miejscowość: Tychy
Krótki opis: G.O.P.

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Yesvs666 » Sob Sty 26, 19 17:43

yunkers napisał(a):Oryginalny wabco od bmw kupisz od 150 zeta, a trafiają się taniej.

...gadamy tu o starym, bo do ceny nowego to tak zero na końcu jeszcze jedno, co nie znaczy że stary to zły ;-)
Zamówiłem króćce, zaworki, złączki, wężyki i inne duperele, jak będzie czas i pogoda to założę to do trajki i zacznę się bawić. Jak będzie pracować tak, jak mi się zamarzyło to będę się martwił o lepszy kompresor, ale najpierw musi "zasłużyć" ;-)
Awatar użytkownika
Yesvs666
 
Posty: 506
Rejestracja: Sob Wrz 30, 17 17:50
Miejscowość: Lublin (Motycz)

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Michael2304 » Śro Kwi 10, 19 14:22

https://noxes.pl/product-pol-6840-KOMPR ... 0-12V.html

Chciałem taki kopresorek użyć do areografu z małym zbiornikiem i wyłącznikiem ciśnienia. Po 10 minutach można było grilla robić nad cylinderekiem,taki był gorący. Pomimo zastosowania wiatraka nie wytrzymał...Druga sprawa to poziom hałasu. Za to agregat z lodówki działa do dziś,ale w trajce ciężko będzie znaleźć 230 volt.

Jak tam testy zawieszenia ? Robiłeś coś ? :D
Michael2304
 
Posty: 249
Rejestracja: Pią Wrz 06, 13 15:35
Miejscowość: Poręba (PL śląskie)

Re: Zawieszenie pneumatyczne

Postprzez Yesvs666 » Śro Kwi 10, 19 16:14

Michael2304 napisał(a):https://noxes.pl/product-pol-6840-KOMPRESOR-SAMOCHODOWY-SPREZARKA-HD150-12V.html

Chciałem taki kopresorek użyć do areografu z małym zbiornikiem i wyłącznikiem ciśnienia. Po 10 minutach można było grilla robić nad cylinderekiem,taki był gorący. Pomimo zastosowania wiatraka nie wytrzymał...Druga sprawa to poziom hałasu. Za to agregat z lodówki działa do dziś,ale w trajce ciężko będzie znaleźć 230 volt.

Jak tam testy zawieszenia ? Robiłeś coś ? :D

Jeśli to pytanie do mnie to nic nie ruszone niestety. Pogoda ładna a ja ciągle traję garażuję u stryja, bo wciąż siedzę przy motolotniach i innych wynalazkach i garaż jest mi potrzebny. Mam nadzieję, że w tym miesiącu się "odkopię", ale czarno to widzę, bardziej początek maja. Jak tylko się pozbędę latadeł z garażu, to się za zawiechę biorę i będę pisał co i jak wyszło :-)

Tak apropo, to 230V w dzisiejszych czasach to nie wyzwanie, przetwornice są nawet w supermarketach do kupienia. Ten kompresor na pracę ciągłą jak zauważyłeś się nie nadaje, bo nie do tego jest stworzony. Moja zawiecha owszem będzie bazować na takim kompresorze, ale na zasadzie napompować i jeździć dopóki się nie zmieni liczba pasażerów, czy ładunek- a to nie będzie częsta czynność, więc zgaduję, że pochodzi trochę nim się zdupcy. Jakby robić full pneumatykę, to jasna sprawa, trzeba szukać lepszego kompresora. Ja robię hybrydę- na 1 osobę drążki skrętne+ ciut powietrza, dopiero przy zwiększaniu załadunku będzie pompowanie.
Awatar użytkownika
Yesvs666
 
Posty: 506
Rejestracja: Sob Wrz 30, 17 17:50
Miejscowość: Lublin (Motycz)


Wróć do Rama i zawieszenie



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości