Pompka hamulca dwusekcyjna

Luźne rozmowy na temat trajek!

Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez EasyPMI » Śro Mar 20, 13 09:39

Witam

Do tej pory miałem hamulec bez serwa i jednosekcyjną pompkę, od znajomego dostałem kompletną pompkę dwusekcyjną z serwem i teraz się zastanawiam czy podłączyć oba koła pod jedną sekcję czy rozdzielić koła na dwie sekcje jeśli podłączyć oba pod jedną to pod którą pierwszą czy drugą od serwa i czy zaślepić dolot płynu czy wylot płynu w nieużywanej sekcji?

Jak Wy to widzicie?
Awatar użytkownika
EasyPMI
 
Posty: 25
Rejestracja: Śro Maj 02, 12 08:18
Miejscowość: Międzychód

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez sekuwawa » Śro Mar 20, 13 11:51

Wg mojej opini to słaby pomysł. Sekcji nie bardzo będziesz mógł zaślepić bo pompa nie będzie chodziła, nawet jak nie podasz płynu to obawiam się, że pewnie z drugiej sekcji po przeciekach trochę poleci i stanie. Chyba lepiej poszukać pompy sprzęgłowej i zmontować z tego całość. Kumpel zastosował pompę sprzęgłową od Fiata 125p i koła stają w miejscu bez mrugnięcia za lekkim dotykiem, ale oczywiście ma z tyłu tarcze.
Awatar użytkownika
sekuwawa
 
Posty: 930
Rejestracja: Sob Paź 24, 09 09:40
Miejscowość: Warszawa

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Sulkyrider » Śro Mar 20, 13 18:56

W maluchowej miałem 2sekcyjną z zaślepioną 2 sekcją. Działało idealnie, ale 2 sekcję trzeba koniecznie też odpowietrzyć!
Zamiast 2 sekcji miałem wpięty czujnik stopu.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
TRAJKERS
 
Posty: 9821
Rejestracja: Wto Cze 17, 08 20:05
Miejscowość: Poznań od strony Azji
Krótki opis: Inkwizytor

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez EasyPMI » Śro Mar 20, 13 19:39

Dlaczego nie polecacie rozdzielenie dwóch sekcji na dwa koła ?
Awatar użytkownika
EasyPMI
 
Posty: 25
Rejestracja: Śro Maj 02, 12 08:18
Miejscowość: Międzychód

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Sulkyrider » Śro Mar 20, 13 19:58

Bo pierwsza działa najpierw z większym naciskiem, druga dopiero po mocniejszym wciśnięciu pedała. Przy pełnym nacisku dopiero hamują równo. W samochodzie zapobiega to blokowaniu kół tylnych zanim zacznie hamowac przód.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
TRAJKERS
 
Posty: 9821
Rejestracja: Wto Cze 17, 08 20:05
Miejscowość: Poznań od strony Azji
Krótki opis: Inkwizytor

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Lipa » Śro Mar 20, 13 20:30

ja mam pompę dwusekcyjną od seata, Rob w srebrnej od VW i spokojnie sie to buja. Jedna sekcja na jedno koło druga sekcja na drugie koło. Jedna strona zaślepiona a w drugi wkręcony czujnik stop - DZIAŁA :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
 
Posty: 1398
Rejestracja: Wto Lut 24, 09 01:22
Miejscowość: TORUŃ
Krótki opis: <7>Black&White<7>

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Sulkyrider » Śro Mar 20, 13 20:35

Lipa, to ciekawe, bo teoretycznie jeśli weźmiesz jedną sekcję na lewo a drugą na prawo, to jedna strona powinna wcześniej brac.
Specjalnie rozbierałem pompę (od poloneza chyba) żeby się upewnic - pierwsza sekcja naciska drugą przez sprężyne i trzpień.
Wykorzystałem dwa wyjścia z pierwszej sekcji do hamowania, a do drugiej wkręciłem czujnik, bo uznałem że to jedyna sensowna droga.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
TRAJKERS
 
Posty: 9821
Rejestracja: Wto Cze 17, 08 20:05
Miejscowość: Poznań od strony Azji
Krótki opis: Inkwizytor

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez EasyPMI » Śro Mar 20, 13 20:45

Gdzie znaleźć taki czujnik do stopu (od czego) bo sm bym to zastosował.
Awatar użytkownika
EasyPMI
 
Posty: 25
Rejestracja: Śro Maj 02, 12 08:18
Miejscowość: Międzychód

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Lipa » Śro Mar 20, 13 20:46

Choćby od vw transportera T2 czy T3
Ostatnio edytowany przez Lipa Śro Mar 20, 13 21:01, edytowano w sumie 2 razy
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
 
Posty: 1398
Rejestracja: Wto Lut 24, 09 01:22
Miejscowość: TORUŃ
Krótki opis: <7>Black&White<7>

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Sulkyrider » Śro Mar 20, 13 20:47

Ja kupiłem w rolniczym za grosze.
Tylko uważaj na różne skoki gwintów, żebys nie musiał potem kombinować jak ja.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
TRAJKERS
 
Posty: 9821
Rejestracja: Wto Cze 17, 08 20:05
Miejscowość: Poznań od strony Azji
Krótki opis: Inkwizytor

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez EasyPMI » Śro Mar 20, 13 20:51

Na alledrogo znalazłem ale za 65zł. W rolniczym był stosowany taki czujnik stop na ciśnienie??? Nie wiedziałem w transporterze też nie wiedziałem widocznie mało jeszcze wiem. To co najlepiej szukać w składnicy maszyn tak? jak to się dokładnie nazywa i do jakiego ciągnika pytać?


O znalazłem za 20,50 od skuterka podejdzie? Czy jeszcze taniej da się znaleść?
Awatar użytkownika
EasyPMI
 
Posty: 25
Rejestracja: Śro Maj 02, 12 08:18
Miejscowość: Międzychód

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Sulkyrider » Śro Mar 20, 13 20:59

Ja pytałem o "czujnik stopu taki wkręcany do pompy hamulcowej"
odpowiedzieli "mamy dwa rodzaje"
Ja wybrałem ten zły :)
C-360 na pewno ma czujnik tego rodzaju.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
TRAJKERS
 
Posty: 9821
Rejestracja: Wto Cze 17, 08 20:05
Miejscowość: Poznań od strony Azji
Krótki opis: Inkwizytor

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Sulkyrider » Śro Mar 20, 13 21:03

Lipa, jakim cudem Ci to równo bierze oba koła?
Nie żebym nie wierzył, tylko nie rozumiem :lol:
Image
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
TRAJKERS
 
Posty: 9821
Rejestracja: Wto Cze 17, 08 20:05
Miejscowość: Poznań od strony Azji
Krótki opis: Inkwizytor

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez mechanior » Śro Mar 20, 13 21:07

Sulki, może nie wyglada ale przy tych samych zaciskach i co z tym idzie tym samym wydatkiem ciśnienia na wyjsciach z tej pompy bedzie równe.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
Awatar użytkownika
mechanior
 
Posty: 1691
Rejestracja: Sob Lip 24, 10 23:57
Miejscowość: Ruda śl.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez zetor » Śro Mar 20, 13 21:08

ja mam tak jak mówi sulky i od ciagnika czujnik
jest git
"żyj a nie istniej"

"Nie ważne ile razy upadasz.
ważne, że potrafisz pić na leżąco"
Awatar użytkownika
zetor
 
Posty: 2017
Rejestracja: Czw Lip 01, 10 20:53
Miejscowość: Wielka wieś pod Konstancinem

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Sulkyrider » Śro Mar 20, 13 21:12

mechanior napisał(a):Sulki, może nie wyglada ale przy tych samych zaciskach i co z tym idzie tym samym wydatkiem ciśnienia na wyjsciach z tej pompy bedzie równe.

No właśnie tak patrzę na ten rysunek i pomału dochodze do wniosku że chyba faktycznie :)
Mój bład, człowiek się całe zycie uczy i sam sobie życie utrudnia :)
Jasne że taka pompa będzie działać równo na obie sekcje :) Sorry za pierdolenie głupot kilka postów wcześniej :)
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
TRAJKERS
 
Posty: 9821
Rejestracja: Wto Cze 17, 08 20:05
Miejscowość: Poznań od strony Azji
Krótki opis: Inkwizytor

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez mechanior » Śro Mar 20, 13 21:15

Na pierwszy rzut oka nie wygląda ale siły przekazywane przez płyn rozchodzą się w równym stopniu.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
Awatar użytkownika
mechanior
 
Posty: 1691
Rejestracja: Sob Lip 24, 10 23:57
Miejscowość: Ruda śl.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Sulkyrider » Śro Mar 20, 13 21:21

Tak, zgadza się. Tłoczki mają równe średnice, spreżyny sa prawie równe, a własciwie przy takich naciskach można je pominąć... więc poprawne działanie hamulca u Lipy fizycznie ma sens :)
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
TRAJKERS
 
Posty: 9821
Rejestracja: Wto Cze 17, 08 20:05
Miejscowość: Poznań od strony Azji
Krótki opis: Inkwizytor

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez rozi » Śro Mar 20, 13 21:34

Reduktor siły hamowania jest po to żeby przód hamował pierwszy a później tył
Awatar użytkownika
rozi
 
Posty: 250
Rejestracja: Śro Mar 16, 11 23:53
Miejscowość: Rzeszów

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Lipa » Śro Mar 20, 13 21:37

temat kiedyś mocno wałkowany. Są nawet rysunki gdzie jakie koło podłączyć, gdzie dać czujnik itd... trzeba w powitalni poszperać :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
 
Posty: 1398
Rejestracja: Wto Lut 24, 09 01:22
Miejscowość: TORUŃ
Krótki opis: <7>Black&White<7>

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez andrzejqs » Śro Mar 20, 13 22:03

sulki nie daj się zakręcić bo haczyk tkwi w sprężynach

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej DAEWOO [51190-70B30-000] TICO

Image
W życiu faceta wszystko komplikuje fakt, że po drugiej stronie cycków jest przymocowana kobieta...
Awatar użytkownika
andrzejqs
 
Posty: 921
Rejestracja: Nie Kwi 10, 11 18:22
Krótki opis: Wszystko jest tylko kwestią ludzkiego umysłu.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez tim » Śro Mar 20, 13 22:20

W ciagniku C-360 zamontowane są dwie pompy jedna jest długa a druga krótka , stosowany czujnik stopu jeden jest ze stykami "płaskimi" drugi zaś ma styki "okrągłe" wszystko zależy jakie styki mamy w instalacji

Krótka http://allegro.pl/pompka-pompa-hamulca- ... 32162.html
długa http://allegro.pl/pompka-pompa-hamulca- ... 27429.html
Awatar użytkownika
tim
 
Posty: 315
Rejestracja: Pią Cze 22, 12 09:36
Miejscowość: Kępno,

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez zagiel » Śro Mar 20, 13 22:25

Ale płyn z jednego tłoczka powinien też popychać drugi,tylko że sprężyny też po coś są. Sam nie wiem jak u siebie podłączyć, póki co mam jedną sekcję na jedno koło,drugą na drugie i na jednej z nich trójnik z wyjściem na czujnik
zagiel
 
Posty: 277
Rejestracja: Wto Sie 07, 12 08:24
Miejscowość: Rzechcino pow. Słupsk

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez Szalony-Mateo » Czw Mar 21, 13 12:34

Z tego, co rozbierałem pompę hamulcową w kaszlu to II sekcja działa dopiero jak w I sekcji wytworzy się odpowiednie ciśnienie, czyli przednie hamulce zaczynają hamować ( uzyskane ciśnienie w I sekcji) to dopiero zaczynają hamować tylne hamulce ( II sekcja pchana przez płyn hamulcowy ściśnięty w I sekcji) sprężyny powodują różnice sił potrzebnych do zadziałania kolejnych sekcji pompy.

To tak po mojemu rozumuje :)
Awatar użytkownika
Szalony-Mateo
 
Posty: 130
Rejestracja: Wto Cze 26, 12 15:19
Miejscowość: Wielisławice w lesie.

Re: Pompka hamulca dwusekcyjna

Postprzez rożek » Czw Mar 21, 13 19:19

EasyPMI napisał(a):Na alledrogo znalazłem ale za 65zł. W rolniczym był stosowany taki czujnik stop na ciśnienie??? Nie wiedziałem w transporterze też nie wiedziałem widocznie mało jeszcze wiem. To co najlepiej szukać w składnicy maszyn tak? jak to się dokładnie nazywa i do jakiego ciągnika pytać?


O znalazłem za 20,50 od skuterka podejdzie? Czy jeszcze taniej da się znaleść?


9zł w sklepie rolniczym
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
rożek
 
Posty: 994
Rejestracja: Pią Wrz 11, 09 21:35
Miejscowość: Białystok


Wróć do Ogólne o trajkach



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] oraz 1 gość