Pokonywanie zakrętów

Luźne rozmowy na temat trajek!

Pokonywanie zakrętów

Postprzez Wojcieszek » Wto Gru 03, 19 17:39

Dwa lata jeździłem na trajce SAM. Obecnie po zakupie trajki Honda Gold Wing mam wątpliwości w zakresie prędkości pokonywania zakrętów. Poprzednia trajka miała szerokość tyłu 185 cm i ciężar (silnik) z tyłu. Honda ma silnik z przodu i szerokość 150 cm. Moje wątpliwości wzbudziła uwaga producenta trajek w USA Lehmana, że podczas ostrego pokonywania zakrętów może nastąpić oderwanie koła aż do wywrócenia w skrajnych przypadkach.
Proszę posiadaczy trajek na bazie motocykla typu Lehman ( Honda Gold Wing, Honda Walkiria, Harley Davidson, Kawasaki itp.) o ewentualne uwag, spostrzeżenia, na ten temat (głównie prędkości).
Awatar użytkownika
Wojcieszek
 
Posty: 36
Rejestracja: Czw Lis 22, 18 21:52
Miejscowość: Bydgoszcz

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez krobia » Wto Gru 03, 19 18:07

Najlepsza zasada: metoda prób i błedow :wink: stopniowo zwiększa prędkość, jak będziesz się wywracał spójrz na licznik i więcej tej prędkości nie przekraczaj :mrgreen:
z partyzanckim pozdrowieniem
http://www.youtube.com/watch?v=F2fYUMWZLL0
Awatar użytkownika
krobia
 
Posty: 3347
Rejestracja: Nie Kwi 11, 10 11:31
Miejscowość: Krobia k.Torunia

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez bandit » Wto Gru 03, 19 18:20

Wysoko usytuowany środek ciężkości się kłania. Trajami na bazie fabrycznych motocykli to se nie polatasz po winklach. Królem prostej to tak.
Awatar użytkownika
bandit
 
Posty: 2803
Rejestracja: Sob Gru 02, 06 20:16
Miejscowość: Pniewy

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez Czarek-trike » Wto Gru 03, 19 19:34

bandit napisał(a):Wysoko usytuowany środek ciężkości się kłania. (..).

To raz..a dwa,że wąziutko w tym gold wingu . To też jest ważne..jak kółka z tyłu szerzej rozstawione to pewniej w zakręt wchodzi.
Jak w dizelkowej został usunięty ''patent z dystansami'' i trochę jej się zwężyło to też gorzej w zakręty wchodziła.
Dlatego mam radochę z trajki nr2 ...zakręty biere tak +20 km/h więcej niż znak pokazuje :)..i to jedną ręką :lol:

No cóż panie kolego właścicielu goldasa na 3 kołach trzeba się przyzwyczaić i nie marudzić.. zawsze mogłeś sobie kupić zaprzęg..tam jest dopiero jazda... zakręty w lewo pokonujesz inaczej niż w prawo :mrgreen:
NO BAR, TOO FAR
Czarek-trike
 
Posty: 8813
Rejestracja: Czw Maj 22, 08 17:13
Miejscowość: Wałcz
Krótki opis: NO BAR, TO FAR

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez Rob_trike » Wto Gru 03, 19 19:45

musisz uważać
tego typu konstrukcje nie są przystosowane do szybkiej jazdy po winklach Fizyki się nie oszukasz
Zawsze miej "zapas" aby w przypadku czegoś niespodziewanego na lub tuż za zakrętem móc wykonać manewr ...
Opisac to trudno - nie miałem nigdy "seryjnej" motocyklowej traji
Miałem trzy sam-y- każda inaczej się zachowywała na zakrętach
Podobno buduje się trajki ładne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: lub te co zapierdalają jak gokard :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moja fajnie jeździ i na prostej i na zakrętach - niestety w terenie ( na polu zlotowym) nie poszaleję
Im szerzej i niżej tym lepiej

p.s. kurwa Adaś - przypomniało mi się że miałem zmierzyć prześwit Przepraszam ale zapomniałem - postaram się jutro odpisać moja wina :shock:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Rob_trike
TRAJKERS
 
Posty: 9630
Rejestracja: Nie Sie 30, 09 20:24
Miejscowość: Radziejów
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez Lipa » Wto Gru 03, 19 20:22

w 1.5 nie masz mechanizmu różnicowego.. dopiero 1.8 jeździ normalnie.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Awatar użytkownika
Lipa
 
Posty: 1659
Rejestracja: Wto Lut 24, 09 00:22
Miejscowość: Lubicz Dolny
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez GREGOR » Wto Gru 03, 19 20:37

Miałem okazję jechać takim goldasem jako pasażer, nigdy więcej, czułem się jak marionetka obsługiwana przez nerwową osobę, największą wadą jest jej szerokość i zależne zawieszenie tylne, masakra.
Tak że uważaj na zakrętach, ja swoją poprzednią musiałem uważać żeby nie przesadzić, a tą od Grzesia zapierdalam nawet Walery to zauważył w Beskidach :mrgreen:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
GREGOR
TRAJKERS
 
Posty: 4494
Rejestracja: Pon Lut 22, 10 09:46
Miejscowość: ŁĘCZNA
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez custom » Wto Gru 03, 19 20:56

Rob_trike napisał(a):musisz uważać
tego typu konstrukcje nie są przystosowane do szybkiej jazdy po winklach Fizyki się nie oszukasz
Zawsze miej "zapas" aby w przypadku czegoś niespodziewanego na lub tuż za zakrętem móc wykonać manewr ...
Opisac to trudno - nie miałem nigdy "seryjnej" motocyklowej traji
Miałem trzy sam-y- każda inaczej się zachowywała na zakrętach
Podobno buduje się trajki ładne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: lub te co zapierdalają jak gokard :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moja fajnie jeździ i na prostej i na zakrętach - niestety w terenie ( na polu zlotowym) nie poszaleję
Im szerzej i niżej tym lepiej

p.s. kurwa Adaś - przypomniało mi się że miałem zmierzyć prześwit Przepraszam ale zapomniałem - postaram się jutro odpisać moja wina :shock:

Fajny filmik Robert. Gościu nieźle przeżywa , jesteś mocarz .
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
custom
TRAJKERS
 
Posty: 7250
Rejestracja: Nie Paź 11, 09 17:00
Miejscowość: Parzymiechy
Krótki opis: TRAJKERS

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez winda » Śro Gru 04, 19 13:30

Szerokość to raz. Dwa to masz tam sztywny most. Masakra. Dopiero 1.8 jest pozbawiony tej wady.
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
winda
TRAJKERS
 
Posty: 13340
Rejestracja: Sob Kwi 25, 09 17:31
Miejscowość: LUBLIN

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez Wojcieszek » Śro Gru 04, 19 15:18

To jest wersja europejska. Nie ma sztywnego mostu. Koła mają niezależne zawieszenie. Napęd półosie.
Załączniki
Awatar użytkownika
Wojcieszek
 
Posty: 36
Rejestracja: Czw Lis 22, 18 21:52
Miejscowość: Bydgoszcz

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez GREGOR » Śro Gru 04, 19 20:34

Wojcieszek napisał(a):To jest wersja europejska. Nie ma sztywnego mostu. Koła mają niezależne zawieszenie. Napęd półosie.

Czyli pozostaje szerokość i środek ciężkości :wink: jest wysoka i wąska :idea:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
GREGOR
TRAJKERS
 
Posty: 4494
Rejestracja: Pon Lut 22, 10 09:46
Miejscowość: ŁĘCZNA
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez Czarek-trike » Śro Gru 04, 19 21:27

Dystanse takie po 20 cm na stronę :mrgreen:
NO BAR, TOO FAR
Czarek-trike
 
Posty: 8813
Rejestracja: Czw Maj 22, 08 17:13
Miejscowość: Wałcz
Krótki opis: NO BAR, TO FAR

Re: Pokonywanie zakrętów

Postprzez dark » Czw Gru 05, 19 13:01

Pierwsza zasada trzech kółek mówi nisko i szeroko ... :D
Jazda na motocyklu to najfajniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ...
Awatar użytkownika
dark
TRAJKERS
 
Posty: 3833
Rejestracja: Nie Mar 14, 10 21:54
Miejscowość: Kalisz


Wróć do Ogólne o trajkach



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości